Ca sa vinzi si sa atragi atentia faci orice. Asa cred ca gandesc cei care pun la punct campaniile de marketing. Da, as adauga eu, faci orice, dar cat mai creativ posibil, alfel degeaba faci. Creativitatea e esentiala in marketing atunci cand ne gandim la vanzari record sau poate accesari record ale unor proiecte, siteuri. Ea poate face diferenta intre un produs vandut in doua tari si unul vandut global. Un exemplu recent este campania celor de la Nikon din timpul Festivalului Interactiv de Film si
Muzica SXSW, cand mai multi participanti au primit camere Nikon pentru a imortaliza performantele live sponsorizate de Warner Music, filmuletele fiind postate online sub forma de live-stream. Efectul? 500.000 de oameni au urmarit live-stream-ul. Acelasi impact deosebit l-a avut Coca Cola anul trecut cu „Sharing Happiness” din seria „Open Happiness”: bazandu-se pe feedback-ul clientilor, cei de la Coca Cola au creat o doza care putea fi impartita cu un prieten, un cunoscut, un strain de pe strat prin simpla rasucire-se obtineau doua doze micute.
HBO a mers si mai departe cu o campanie „transmedia” de promovare a sezonului 3 din Game of Thrones cu ajutorul… dragonilor. Ce a implicat? Oamenii au cercetat „cerul” in cautarea dragonilor asta pentru ca HBO a printat si a pus dragoni pe cladiri, la metrou, pe diverse panotaje, peste tot, chiar si in ziare, peste texte. In aceeasi idee, Oreo a creat o campanie de marketing foarte draguta in care in fiecare zi importanta a anului a creat figurine reprezentative din biscuiti: de exemplu, la lansarea filmului „The Dark Knight Rises” au reprodus celebrul liliac al lui Batman cu ajutorul unui biscuite decupat in acea forma.
In sfarsit, cea mai tare campanie creativa de marketing pe care am vazut-o e cea de la snacks-urile Delites. Ideea? Tu ai apasa de 5000! de ori pe un buton pentru a putea lua un Delites gratis? Da, fanii acestui brand au dovedit inca o data ca pentru produs favorit faci absolut orice. Aparatul cu pricina a fost amplasat in Adelaide, Australia iar multi dintre cei care au incercat au reusit sa obtina snacks-ul dorit; unii chiar s-au simtit ca atunci cand ar fi castigat primul lor maraton.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu