Adio, doamna mea

Ieri, profesorul de romana, dirigintele nostru de-altfel, ne-a citit o scrisoare. Pare ceva banal, dar aceasta era adresata sotiei lui decedate recent. Tot ce sunt in stare sa spun e ca toti am lacrimat si, pentru un moment, am trait cu totii aceasta durere. O sa reproduc aici scrisoarea respectiva cu dorinta de a vedea si dumneavoastra cum arata dragostea adevarata si cat de profunda e.

 ,,Draga mea sotie, mami,
Nici nu stiu cum sa incep, am atatea sa-ti spun. Cred ca Universul a fost nedrept in situatia nostra, mi te-a luat prea repede! Chiar daca am petrecut impreuna 40 de ani superbi, mie mi se par o saptamana. Iti scriu pentru a-ti spune ceea ce nu am avut curajul sa-ti spun cand ne-am cunoscut, pentru a-ti repeta cat de mult te iubesc si pentru a-mi cere iertare daca te-am ranit candva, inger cu ochi albstri.

14 decembrie 1977, ziua care mi-a schimbat intreaga viata. Ningea, iar eu ma indreptam grabit spre barul din centru orasului. Pe atunci, la 21 de ani, imi placea sa cred ca eram rebel, ca lumea imi apartinea si ca in jurul meu se invarte Soarele. Ce prostut eram… Deodata, deasupra capului meu apare o umbrele rosie. Instantaneu ma uit in stanga mea si te vad. Si azi mai stiu cu ce erai imbracata: pantaloni crem, cizme negre si un palton gros de iarna. Parul ii aveai strans intr-un coc, dar unele suvite, asemenea spicelor de grau, iti intrau in ochi, dandu-ti o infatisare de fetita. Erai superba! Am inceput sa vorbim...am povestit toata noaptea, iti amintesti? Parca ne cunosteam din copilarie. Uitasem de bar, de prietenii care ma asteptau, tot ce voiam era sa petrec cant mai mult timp cu tine, de parca cineva urma sa mi te ia urmatoarea zi. Dar nu a fost asa, din ziua aceea, noi am fost de nedespartit. Mai tii minte ce spunea mama ta? ,,Voi doi parca sunteti ca niste magneti, oriunde ati fi, tot ajungeti unul la altul.”. Povestea noastra de dragoste a inceput ca in basme, cu siguranta am fost binecuvantati.

Nu ti-am spus niciodata ca atunci, cand ai venit langa mine cu umbrela, te-am crezut pentru un moment o nebuna si primul instinct a fost sa o iau la fuga. Doar apoi mi-am dat seama ca gestul tau a fost de o noblete cum rar mai intalnesti in zilele de azi. Acea amintire a fost si este izvorul iubirii pe care ti-o port, scumpa mea comoara. Nu cred ca ti-am spus de foarte multe ori ca esti frumoasa. Nu stiu de ce… Iubita mea, esti cea mai frumoasa fiinta din Univers, pentru mine ochii tai sunt bucati fragile taiate din cer, in par, cand erai mica, spiridusii ti-au ascuns aur, iar pilea ta e la fel de catifelata ca o pana din aripa unei pasari colibri. Paradoxal, odata cu trecerea anilor ai devenit si mai frumoasa, in fiecare zi infloreai. Chiar si in ultima zi, cand eu plangeam langa patul tau si tu ma tineai de mana, pareai o zeita.

Ai fost si INCA esti persoana care m-a ajutat sa inteleg ce inseamna cu adevarat lumea, ce inseamna sa iti curga iubire prin vene in loc de sange. Ai fost femeia care m-a facut sa inteleg tainele vietii si care intotdeauna ma astepta acasa cu o cana de ceai de menta, fara zahar. Nu stiu cum ar fi aratat viata mea fara tine. Tu ai fost soarele meu, iar eu ma invarteam in jurul tau. Pentru mine ai fost si esti totul, iubito! Povestea noastra de dragoste a fost unica, simpla, perfecta. Daca fiecare om ar trai o asemenea iubire, cu siguranta lumea ar fi un loc mai bun iar pacea mondiala nu ar mai fi doar un vis.

Te iubesc! Te iubesc dincolo de moarte, te iubesc dincolo de trandafirii rosii care iti acopera mormantul. Te iubesc dincolo de lacrimile sarate pe care le vars in fiecare zi. Te iubesc dincolo de fiinta mea. Te iubesc asa cum nu am iubit pe nimeni. Te voi iubi mereu! Te voi iubi si atunci cand ma voi bucura de ninsoare singur, intr-un parc. Te voi iubi si mai mult pe 14 decembrie. Te voi iubi pana la ultima bataie a inimii. Te voi iubi mai ales in noptile reci in care as vrea sa te tin in brate. Te voi iubi prin amintirile pe care le avem. Te voi iubi prin fotografii. Te voi iubi prin hainele tale pe care le imbratisez in fiecare zi. Te voi iubi si in alta viata, iar atunci cand va sosi clipa revederii, te voi iubi ca la inceput.

Cu toata iubirea pe care ti-o port,
Sotul tau

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu