Publicitatea face abuz de sentimentele noastre

Cum functioneaza reclamele? Ai observat ca pana si cei mai indiferenti oameni ajung pana la urma in fata televizorului sau calculatorului si vad o reclama care chiar ii face sa cumpere un anumit produs sau sa aleaga anumite servicii? Eu nu ma uit la televizor mai deloc si evit reclamele pe cat posibil si, totusi, sunt sensibilizata de unele concepte si idei. Cum de se intampla asta? Raspunsul este pe cat de simplu, pe atat de eficient si functioneaza de fiecare data.

Cea mai influenta parte a psihicului nostru este cea afectiva. Am face orice daca ni se declanseaza sentimentele necesare in cantitatea necesara pentru acest lucru. Si crede-ma ca oamenii care se ocupa de publicitatea firmelor stiu acest lucru extrem de bine si profita de el. Cu siguranta ai vazut, spre exemplu, reclamele la Raid in care cele mai scarboase insecte de la paianjeni la gandaci uriasi umbla pe podea, pereti, ajung chiar si in pat, mai-mai facandu-te sa schimbi canalul. Apoi apare cineva cu un tub de Raid si, bineinteles, toate acele creaturi hidoase mor ca prin minune. Noi nu ne dam seama de asta, nu constient, dar aceasta reclama tocmai ne-a convins subconstientul sa cumpere acel produs prin emotiile pe care ni le-a produs. Insectele acelea pe care le vedem la inceputul reclamei produc scarba sau frica sau, in anumite cazuri, chiar ambele emotii.

Apoi, chiar cand ne vine “s-o luam la fuga”, magicul produs apare ca o salvare pentru soarta noastra. Oamenii ar face orice ca sa evite emotiile negative, deci in momentul in care o sa optezi pentru un Raid la supermarket sa nu te mire de ce ai facut-o!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu