Fotbalul si mediatizarea

Fotbalul este numit, si nu de ieri de azi, sportul rege, datorita numarului mare de fani si de suporteri, datorita pasiunilor pe care le naste, dar si datorita mediatizarii incredibile de care acest sport se bucura, si datorita sumelor mari de bani care se investesc si se misca in fotbal. Este mai mult decat clar ca fotbalul nu ar fi fost ceea ce este astazi daca nu ar fi existat televiziunile, daca partidele nu ar fi fost televizate, si de asemenea, nici jucatorii de fotbal si antrenorii nu ar fi fost acolo unde sunt astazi si nu ar fi incasat sumele care le intra astazi in conturi daca nu ar fi existat camerele de luat vederi mereu pe urma lor, daca nu ar fi existat ziare si reviste care sa le mediatizeze nu numai peformantele, ci si vietile private. 

Implicarea televiziunilor in fenomenul numit football inseamna astazi mult mai mult decat mediatizare, inseamna mult mai mult decat transmiterea partidelor astfel incat marele public de acasa sa aiba acces la meciuri pe care nu le-ar putea vedea niciodata de la fata locului. Implicarea televiziunilor in fenomenul fotbalistic inseamna astazi industrie si sume cu multe zerouri in conturile tuturor celor implicati. Televiziunile cumpara drepturile de difuzare pentru anumite partide sau pentru anumite competitii fotbalistice, fie de nivel national fie de nivel international. Datorita sumelor pe care le investesc in acestea, posturile TV sunt si cele care pot dicta orele la care se joaca, respectiv la care se difuzeaza partidele, astfel incat sa coincida cu perioada de prime-time. Pentru ca prime time-ul este perioada din zi in care cel mai mare numar de telespectatori urmareste programe TV, acesta este si intervalul orar in care se vinde cel mai mult si cel mai scump spatiu publicitar. De aici si sumele mari care se investesc in fotbal, de aici si salariile mari ale fotbalistilor, antrenorilor, managerilor etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu