Povestea de „aur”

Uneori am impresia ca Romania este doar o poveste. Am inventat eroi, am inventat siretlicuri de supravietuire si poate e doar o inventie si faptul ca stam pe o comoara de aur la Rosia Montana. Dincolo de orice parere sau controversa problema este incapacitatea noastra de a fi performeri caci natura si tara asta au avut mereu felul lor de a ne spune ca ne iubesc.

Daca punem epuizarea resurselor in contextul mondial de ce sa nu fim noi cei care sa beneficieze de ceea ce ne apartine. Pana la urma fiecare s-a nascut cu norocul lui. Americanii cu emanciparea, nordicii cu un nivel de trai mai ridicat, japonezii cu evolutia, iar noi...cu mult mai multe decat toti la un loc. Noi ne-am nascut sub semnul genialitatii dar si al prostiei, sub semnul umilintei dar si al infatuarii, ne-am nascut inradacinati dar lipsiti de ambitie. Probabil natura ne-a ales pe noi pentru a-si da o sansa.

Cum altfel ar fi rezistat sub puterea unor emancipati sau a unor evolutionisti?! Am fost mereu la rascruce de drumuri si geografic si metaforic si ne aflam in continuare la rascrucea deciziilor noastre. Cert este un lucru: tara aceasta este o poveste de aur iar noi suntem doar oameni de tinichea. Sper ca intr-o zi vom ajunge sa devenim si noi aurul pe care acest pamant il merita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu